...

SCR/Adblue sistema

Griežtėjant aplinkosauginiams reikalavimams, automobilių gamintojai kuria įvairias naujas technologijas, mažinančias automobilių taršą. Viena naujausių ir plačiausiai papiltusių - SCR /Adblue sistema, naudojanti Adblue skystį. Kiek seniau ši technologija pradėta naudoti sunkvežimiuose, dabar ypač dažnai sutinkama naujesniuose dyzeliniuose automobiliuose, atitinkančiuose “Euro 6” standartą. Tai vis dėlto, kas ta SCR sistema ir kas tas Adblue skystis?

Primityviai kalbant, SCR (elekcinės katalitinės redukcijos) sistema yra ekologinė taršą mažinanti sistema, kurios veikimo procese yra naudojamas Adblue skystis/tirpalas (bekvapis, nedegus, sudarytas iš 32,5 proc. karbamido ir 67,5 proc. demineralizuoto vandens), o proceso metu yra iki 90 proc. sumažinamas azoto oksidų išmetimas į aplinką. Kaip visa tai vyksta?

Sistema Adblue skystį purškia tiesiogiai į išmetimo vamzį, esantį prieš katalizatorių, čia skystis tampa amoniaku ir anglies dioksidu. Katalizatoriuje amoniakas reaguoja su azoto oksidais, kurie reakcijos pabaigoje virsta azoto ir vandens garų mišiniu, kuris aplinkai yra saugus ir nekenksmingas. Lengviau įsivaizduoti šį procesą padės Audi koncerno sukurtas trumpas video:

Visa SCR idėja kaip ir sistemos tikslas yra geri ir prasmingi, tačiau kaip žinia kelia nemažai problemų Euro 6 automobilių savininkams. Pradėkime nuo to, jog mūsų klimato juosta yra ypač nedėkinga ir netinkama sėkmingam SCR veikimui.

Adblue skystyje esantis karbamidas kristalizuojasi, skystis sutirštėja esant -5 °C ir kemša SCR sistemą, o prie -11 °C tirpalas apskritai užšąla. Negana to didesnė kaip 25 °C šiluma Adblue taip pat neišeina į gerą. Dabar prisiminkime baugias lietuviškas žiemas ir kartais tropikus primenančias vasaras, išvados turėtų pasidaryti savaime. Negana to Adblue skystis yra lepus ilgalaikiam sandėliavimui, priemaišoms, todėl įsigyti jo tikrai kokybiško nėra paprasta. Kartais automobilių savininkams pritrūksta žinių, todėl jie daro sau meškos paslaugą įsigydami skystį pigiau, laikytą neaiškiomis sąlygomis, o dar blogiau - pilstytą į neaiškias taras.

Galiausiai visa SCR sistema yra glaudžiai susijusi su daugybe kitų automobilio komponentų ir detalių, kurie gali gesti, o kartu gadinti ir SCR. Visos šios priežastys nulemia itin dažnai pasitaikančias SCR problemas.

Apie Adblue gedimą automobilio savininką informuoja skydelyje užsidegęs pranešimas (taip pat pasibaigus Adblue skysčiui automobilis gali nesikurti). Ką tokiu atveju daryti? Rekomenduojame atlikti profesionalią diagnostiką, nustatyti tikslų gedimą, ir jį spręsti vadovaujantis patikimo serviso rekomendacijomis. Adblue remontas gali kainuoti labai brangiai (nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų), todėl dažniausiai pasirenkamas ir optimaliausias sprendimas yra SCR programavimas.

Renkantis programuotojus rekomenduojame gerai atlikti namų darbus ir stengtis nepapulti pas mėgėjus. Netinkamai atlikti programavimo darbai gali pridaryti daug žalos automobiliui ir finansinių nuostolių.

Remapas performance komanda turi visus reikalingus išteklius profesionaliam Jūsų automobilio SCR sistemos programavimui. Garantuojame, kad mūsų naudojama originali įranga, žinios, kompetencija ir programavimo įgūdžiai ne tik leis tiksliai diagnozuoti gedimą, bet ir greitai, patikimai ir sklandžiai išspręsti Adblue sistemos problemas visam laikui.

Jei turite klausimų, norite pasikonsultuoti, užsiregistruoti, ar gauti daugiau informacijos, susisiekite su mumis el. paštu info@remapas.lt.