Ekologinių sistemų remontas
Didėjant aplinkosauginiams reikalavimams į šiuolaikinius automobilius gamintojai montuoja vis daugiau įvairių ekologinių sistemų. Pastarosios dažnai pasižymi sudėtingumu, lepumu ir neretai genda. Toliau apžvelgsime dažniausiai sutinkamas ekologines sistemas, jų gedimus ir galimus problemų sprendimo būdus.
DPF/FAP - kietųjų dalelių filtras
DPF, FAP, partikelis – tai yra sąvokos, reiškiančios kietųjų dalelių filtrą. Šie filtrai montuojami naujesniuose dyzelinius variklius turinčiuose automobiliuose, maždaug nuo 2005-2006 m. gamybos. DPF yra ekologinė sistema, kurios paskirtis - sulaikyti į aplinką kartu su išmetamosiomis dujomis išmetamas kietąsias sudegusio dyzelinio kuro suodžių daleles. Dėl šios priežasties DPF dar vadinamas suodžių filtru.
Kiekvienas DPF filtras turi ribotą tarnavimo laikotarpį ir automobiliui nuvažiavus tam tikrą atstumą, filtras pradeda kimštis, automobilio kompiuteris tai pastebėjęs inicijuoja regeneracijos (savaiminio filtro išsivalymo) procesą, tačiau anksčiau ar vėliau filtras vis tiek galutinai užsikemša, variklio darbas tampa apsunkintas arba pereina į avarinį režimą, iškyla pavojus varikliui, turbinai, purkštukams ir kt. Atpažinti užsikimšusį DPF filtrą galima iš suprastėjusios arba dingusios automobilio traukos, padidėjusio išmetamųjų dujų kiekio, dažnai besikartojančios regeneracijos, kraštutiniais atvejais automobilis gali nesikurti arba nedirbti, arba nesikurti varikliui esant darbinės temperatūros. Tokiu atveju reikalinga nedelsti ir skubiai spręsti atsiradusią problemą, kol nekilo didesnės žalos.
Išspręsti užsikimšusio DPF problemą galima keletu būdų – filtrą keisti, valyti arba eliminuoti. Svarbu dėl problemos kreiptis į kompetentingus specialistus, neretai pasitaiko atvejų, kuomet pakanka pakeisti vieną kitą daviklį ir DPF vėl veikia be didelių išlaidų remontui. Remapas autocentras komanda turi didelę patirti dirbant su kietųjų dalelių filtrais, kviečiame jus susidūrus su problema kreiptis į mus. Kiekvienu atveju įvertinsime situaciją, atliksime pilną diagnostiką, patikrinsime automobilio parametrus, atsižvelgsime į jūsų poreikius ir lūkesčius ir pasiūlysime individualų, logiškiausią ir tinkamiausią sprendimą.
DPF keitimas yra tinkamas sprendimas tuo atveju, kuomet filtro neveikimo priežastis yra būtent užsikišimas. Kitais atvejais gali reikėti pagalvoti apie alternatyvas, kitus remonto darbus. DPF galima keisti naudotu originaliu, nauju originaliu arba neoriginaliu (pakaitalu) bakeliu. Kiekvienas atvejis gana individualus, todėl konsultuojame ir siūlome sprendimus kiekvienam automobiliui ir klientui pagal situaciją, kviečiame kreiptis nemokamai konsultacijai.
Daugiau informacijos apie DPF valymą rasite šioje nuorodoje. Sprendimas tinkamas anksčiau neprogramuotiems, techniškai idealios būklės automobiliams su nedidele rida, kurie reguliariai eksploatuojami tolimesniuose atstumuose.
Daugiau informacijos apie DPF eliminavimą rasite šioje nuorodoje Sprendimas tinkamas senesniemsautomobiliams su didele rida, anksčiau programuotiems ir eksploatuojamiems išskirtinai trumpais miestoatstumais.
SCR/Adblue sistema
Viena naujausių ir plačiausiai papiltusių - SCR /Adblue sistema, naudojanti Adblue skystį. Kiek seniau ši technologija pradėta naudoti sunkvežimiuose, dabar ypač dažnai sutinkama naujesniuose dyzeliniuose automobiliuose, atitinkančiuose “Euro 6” standartą. Tai vis dėlto, kas ta SCR sistema ir kas tas Adblue skystis?
Primityviai kalbant, SCR (elekcinės katalitinės redukcijos) sistema yra ekologinė taršą mažinanti sistema, kurios veikimo procese yra naudojamas Adblue skystis/tirpalas (bekvapis, nedegus, sudarytas iš 32,5 proc. karbamido ir 67,5 proc. demineralizuoto vandens), o proceso metu yra iki 90 proc. sumažinamas azoto oksidų išmetimas į aplinką. Kaip visa tai vyksta?
Sistema Adblue skystį purškia tiesiogiai į išmetimo vamzį, esantį prieš katalizatorių, čia skystis tampa amoniaku ir anglies dioksidu. Katalizatoriuje amoniakas reaguoja su azoto oksidais, kurie reakcijos pabaigoje virsta azoto ir vandens garų mišiniu, kuris aplinkai yra saugus ir nekenksmingas. Lengviau įsivaizduoti šį procesą padės Audi koncerno sukurtas trumpas video:
Visa SCR idėja kaip ir sistemos tikslas yra geri ir prasmingi, tačiau kaip žinia kelia nemažai problemų Euro 6 automobilių savininkams. Pradėkime nuo to, jog mūsų klimato juosta yra ypač nedėkinga ir netinkama sėkmingam SCR veikimui.
Adblue skystyje esantis karbamidas kristalizuojasi, skystis sutirštėja esant -5 °C ir kemša SCR sistemą, o prie -11 °C tirpalas apskritai užšąla. Negana to didesnė kaip 25 °C šiluma Adblue taip pat neišeina į gerą. Dabar prisiminkime baugias lietuviškas žiemas ir kartais tropikus primenančias vasaras, išvados turėtų pasidaryti savaime. Negana to Adblue skystis yra lepus ilgalaikiam sandėliavimui, priemaišoms, todėl įsigyti jo tikrai kokybiško nėra paprasta. Kartais automobilių savininkams pritrūksta žinių, todėl jie daro sau meškos paslaugą įsigydami skystį pigiau, laikytą neaiškiomis sąlygomis, o dar blogiau - pilstytą į neaiškias taras.
Galiausiai visa SCR sistema yra glaudžiai susijusi su daugybe kitų automobilio komponentų ir detalių, kurie gali gesti, o kartu gadinti ir SCR. Visos šios priežastys nulemia itin dažnai pasitaikančias SCR problemas.
Apie Adblue gedimą automobilio savininką informuoja skydelyje užsidegęs pranešimas (taip pat pasibaigus Adblue skysčiui automobilis gali nesikurti). Ką tokiu atveju daryti? Rekomenduojame atlikti profesionalią diagnostiką, nustatyti tikslų gedimą, ir jį spręsti vadovaujantis patikimo serviso rekomendacijomis. Priklausomai nuo gedimo pobūdžio, remontas ir jo kaina gali būti labai skirtingi. Remapas autocentras komanda turi sukaupusi didelę patirtį ir kompetenciją SCR remonto srityje, įvertinsime situaciją, patarsime ir kokybiškai atliksime visus reikalingus remonto darbus.
EGR sistema
EGR vožtuvas (išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvas) – dar viena ekologinė variklių sistema, veikianti išmetamųjų dujų grąžinimo į degimo kamerą principu. Išmetamosios dujos panaudojamos pakartotinai, padidėja kuro degimo efektyvumas, todėl tokiu būdu yra sumažinamas kenksmingų medžiagų kiekis automobilio išmetamosiose dujose.
EGR, panašiai kaip ir DPF filtras turi ribotą tarnavimo terminą ir automobiliui nuvažiavus tam tikrą atstumą, dėl deguonies trūkumo degiajame mišinyje ima gesti, strigti ir daryti žalą automobiliui. Tinkamai nefunkcionuojantis EGR išsiduoda sumažėjusia automobilio trauka, netolygiu variklio darbu, padidėjusiu išmetamųjų dujų kiekiu ir didesnėmis vidutinėmis kuro sąnaudomis. Simptomai gali būti įvairūs, priklausomai nuo automobilio modelio ir jame esančios EGR sistemos specifikos. Taip pat neretas atvejis, kuomet EGR gedimas prisideda prie spartesnio DPF filtro užsikišimo, suodžiai kaupiasi variklyje, įsiurbimo vožtuvuose, purkštukuose, pakaitinimo žvakėse ir kt.
Susidūrus su EGR sistemos gedimu tenka nuspręsti, kokiu būdu remontuoti. Rekomenduojame atlikti profesionalią diagnostiką, nustatyti tikslų gedimą, ir jį spręsti vadovaujantis patikimo serviso rekomendacijomis. Priklausomai nuo gedimo pobūdžio, remontas ir jo kaina gali būti labai skirtingi - sistemą galima eliminuoti, valyti arba pakeistį dalį nauja. Remapas autocentras komanda turi sukaupusi didelę patirtį ir kompetenciją EGR remonto srityje, įvertinsime situaciją, patarsime ir kokybiškai atliksime visus reikalingus remonto darbus.
Jei pastebėjote bet kuriuos anksčiau minėtus automobilio variklio darbo simptomus, nedelskite ir susisiekite su mūsų komanda. Didelė tikimybė, jog susidūrėte su EGR gedimu. Paskirsime jums patogų vizito laiką, atliksime profesionalią diagnostiką, nustatysime tikslų gedimą ir rekomenduosime optimaliausią sprendimo būdą būtent jums.
Tekstas yra saugomas autorių teisių, bet koks turinio naudojimas be UAB „Remapas autocentras“ sutikimo yra draudžiamas ir užtraukia teisinę atsakomybę.